Mekaniker til Hovedstadens Beredskab
Vil du være med til at sikre, at Hovedstadens Beredskabs køretøjer er i optimal stand, når vi rykker ud til brande og ulykker? Så har vi mekanikerjobbet til dig!
Vi søger en faglig stærk mekaniker, der vil være med til at videreføre den udvikling, som vores tekniske område er i gang med. Du vil få en alsidig arbejdsdag med mange forskelligartede opgaver, og din hverdag vil være præget af en stor kontaktflade med mange mennesker.
Vi lægger vægt på udvikling af såvel den enkelte medarbejder som den samlede organisation, og der er gode muligheder for at få både faglige og personlige udfordringer.
Du vil blive tilknyttet autoværkstedet, som er en afdeling i Teknik i Hovedstadens Beredskab.
Dine arbejdsopgaver:
- Servicering og kontrol af køretøjer, herunder personbiler, varevogne, busser og brandkøretøjer.
- Klargøring af køretøjer til syn.
- Teknisk fejlfinding på køretøjer og udstyr.
- Reparation af udstyr og materiel.
- Reparation af fejl og mangler på køretøjer og deres opbygning / indretning.
- Obligatorisk deltagelse i rådighedsvagt (max. responstid på 60 minutter fra din bopæl til Enghavevej 84, 2450 Københavns SV).
Dine kvalifikationer og dig som person:
- Er uddannet mekaniker, og at du har de faglige mekaniske kvalifikationer i orden.
- Har gode kommunikations- og samarbejdsevner og kan indgå i et team.
- Har B og C kørekort.
- Er fleksibel og servicemindet.
- Har en god ordenssans.
- Kan benytte IT og Microsoft Office på brugerniveau.
- Arbejder proaktivt og kan planlægge og styre egne opgaver.
- Kan bevare overblikket, selv når der er travlt.
- Har gode sprogegenskaber (dansk og engelsk).
Det vil være en fordel, at du har:
- D og E kørekort.
- Erfaring med el og hybridbiler.
- Erfaring med hydraulik.
- Kendskab til beredskabsområdet.
- Erfaring med Microsoft Business Central eller andet ERP-system.
Vi tilbyder:
Du vil blive en del af en arbejdsplads, hvor der er plads til at være dig. Det gælder uanset hvor, du er ansat i Hovedstadens Beredskab. Vi passer på hinanden, fordi et godt arbejdsmiljø er med til at sikre, at vi kan løse vores kerneopgave. Nemlig at passe på Hovedstadsområdet og vores godt 1 mio. borgere døgnet rundt – året rundt.
Derudover vil du få:
- Et selvstændigt job, hvor du selv er med til at tilrettelægge det daglige arbejde.
- Gode kolleger, som i fællesskab med dig skal løse de mange forskellige opgaver.
- 37 timers arbejdsuge med mulighed for flextid.
Løn- og ansættelsesvilkår:
- Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst indgået med KL.
Ansøgning:
- Der er ansøgningsfrist til stillingen den 7. januar 2025.
- Du bedes vedlægge ansøgning og CV samt relevante eksamens- og uddannelsesbeviser.
- Vi forventer at holde samtaler i uge 3/2025.
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte driftsleder Dan Alexander Andersen på mobil: 26 88 29 77.
Du kan se mere om opslaget via denne video
Vi glæder os til at høre fra dig!
Om Hovedstadens Beredskab
Hovedstadens Beredskab er Danmarks største beredskab med cirka 800 medarbejdere og frivillige. Beredskabets opgave er at forebygge, begrænse og afhjælpe skader på personer, ejendom og miljøet ved ulykker og katastrofer. Vi dækker 8 kommuner og ca. 1 mio. borgere, og vores ambition er at være på forkant med udviklingen af fremtidens beredskab og være en stærk medspiller i forhold til kommunernes visioner om at skabe tryghed og robusthed til gavn for borgerne.
Hovedstadens Beredskab tager sit miljømæssige samfundsansvar alvorligt. Vi er det første beredskab i Danmark, der løbende måler vores CO₂-udledning, og vi arbejder hele tiden på at mindske CO₂-udledningen fra vores køretøjer og bygninger, samt fra de produkter vi køber af leverandører.
Hovedstadens Beredskab ser mangfoldighed som en ressource og værdsætter, at medarbejderne hver især bidrager med deres særlige baggrund, personlighed og evner. Ligestilling handler om os alle. Vi opfordrer alle interesserede uanset køn, alder, religion, handicap og etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.